آشنایی با جوایز قهرمانان ماراتن هیپو!

تاریخ : 1401/11/06

همانطور که پیش از این مطلع شده اید برای فینالیستهای هیپو و به خصوص قهرمانان این المپیاد آفرهای جذاب و متنوعی در نظر گرفته شده است. از جمله این جوایز می توان به اقامت در مدرسه باکسمور انگلستان و دانشگاه میسوری امریکا اشاره کرد.

اما از مدرسه باکسمور و دانشگاه میسوری چه می دانیم؟؟

مدرسه باکسمور:

مدرسه باکسمور در سال ۱۹۷۹ متولد شد! جایی که Michael Reise (مایکل ریز: یک متخصص تعلیم و تربیت) تصمیم گرفت مدرسه ای را برای کمک به کسانی که می‌خواهند انگلیسی یاد بگیرند و به تحصیل در انگلستان علاقه دارند تاسیس کند. در مورد وسعت و امکانات این مدرسه کافی است به شما بگوییم کالج پلامپتون باکسمور که برای دانش آموزان رشته کشاورزی و آشنایی سایر دانش آموزان با این رشته در نظر گرفته شده است دارای زمینی به وسعت 900 هکتار است که شامل محوطه اسب سواری، زمین‌های تنیس و زمین‌های ورزشی، باغهای انگور و دیگر میوه ها، مرکز مراقبت از حیوانات و حتی یک جنگل است! کالج پلامپتون در واقع طیف وسیعی از فرصت‌های ورزشی و کاربردی را برای دانش آموزان در یک محیط امن فراهم آورده است.

دوره‌های مدرسه باکسمور شامل کورس‌های مخصوص تابستان، هنر و طراحی، تجارت و اقتصاد، علوم کامپیوتر، حقوق و روابط بین الملل، رسانه و ارتباطات، پزشکی، زبان پیشرفته و دوره‌های آمادگی برای ورود به دانشگاه (پیش دانشگاهی در انگلستان) است.

این مدرسه که در دهها نقطه انگلستان و ایرلند به دانش آموزانش خدمات دهی می کند یک مدرسه کاملا غیرانتفاعی بوده و هیچگونه برنامه‌ای برای ارائه بورسیه و کمک هزینه تحصیلی انگلستان در آن در نظر گرفته نشده است.

بلیط طلایی باکسمور شامل اقامتی دو هفته ای در یکی از کالج های آموزشی باکسمور (شامل شهریه، اقامت، گشت و گذار، وعده های غذایی و ترانسفر فرودگاهی) یکی از جوایزی است که برای نفرات اول سطوح هیپو 3، 4 و 5 در نظر گرفته شده است!

دانشگاه میسوری:

دانشگاه میسوری یکی از دانشگاه‌های دولتی معتبر در آمریکا است که در شهر اسپرینگفیلد ایالت میسوری واقع شده است. 
این دانشگاه عضو انجمن دانشگاه های ایالات متحده آمریکا است که در سده ۱۹ میلادی تاسیس شده و بیش از یک و نیم قرن قدمت دارد. دانشگاه میسوری اولین دانشگاه دولتی در غرب رودخانه می سی سی پی در کشور آمریکاست. این دانشگاه بطور میانگین به 30 هزار دانشجو در 300 رشته خدمات اموزشی ارائه می‌کند.  دانشکده های علوم پزشکی، علوم و هنر، پرستاری، مدیریت، حقوق، مهندسی، زیست‌شناسی، دندانپزشکی، داروسازی، هنرستان موسیقی و… از جمله مجموعه‌های آموزشی این دانشگاه هستند.
مؤسسه تحقیقات پزشکی استاورز از مراکز پژوهشی خصوصی در سطح  امریکا که در زمینه ژنتیک و علوم پایه پزشکی فعالیت گسترده‌ای دارد، کتابخانه لیندا هال (از کتابخانه‌های پژوهشی مهم مستقل امریکا که در کتب فیزیک و مهندسی تخصص دارد و نسخه‌های اصیل چند صدساله نفیسی از دانشمندانی همچون اسحاق نیوتن، مایکل فارادی، بویوسف کندی، بدیع‌الزمان جزری، ابوالبرکات بغدادی، ابن کثیر فرغانی و … را در ذخایر ارزشمند خود دارد)، بیمارستان کودکان مرسی که از مراکز درمانی ممتاز ایالات متحده محسوب می‌گردد بعنوان بیمارستان آموزشی این دانشگاه در جنب دانشکده‌های پزشکی و داروسازی دانشگاه میسوری واقع شده است.

***

تجربه بینظیر اقامت در یکی از کمپ های باکسمور یا میسوری اتفاق شگفت انگیزی است که جذابیت رقابت هیپو را برای زبان آموزان به خصوص شرکت کنندگان ایرانی این المپیاد صدچندان می کند! مخصوصا وقتی بدانیم اقامت در کمپ تابستانه هیپو در ایتالیا جایزه بخش دیگری از برندگان هیپو خواهد بود!

البته فراموش نکنیم که این فقط بخشی از جوایز هیپو 2023 است. اعطای مدال های رنگارنگ، مدرک معتبر بین المللی و دیگر جوایز نیز منتظر کسانی است که تلاش می کنند و در جمع برترینهای Hippo2023 در رده های مختلف سنی قرار می گیرند.

شما هم با این ماراتن جذاب همراه شوید…

اطلاعات بیشتر را می توانید در www.hippoiran.ir و www.parsehinst.ir مشاهده کنید.

 

TOP